Responsive webdesign en SEO
Het is voor ons niet meer dan normaal om te zorgen dat jouw nieuwe website op alle devices goed oogt. Een responsive webdesign is van groot belang zodat jouw website perfect te lezen en bedienen is op zowel kleine als grote computerschermen, tablets en mobieltjes. SEO, wat de afkorting is van Search Engine Optimalisation (zoekmachineoptimalisatie) is iets wat je niet kunt afdwingen en het effect van het toepassen van goede SEO technieken in het Content Management Systeem van een website duurt soms een paar maanden.
Bij het bouwen van een WordPress website en het plaatsen van content zijn er veel mogelijkheden om te zorgen dat jouw website hoog in Google en andere zoekmachines tevoorschijn komt.
SEO copywriting wil zeggen dat de teksten zo zijn geschreven dat zoekmachines de website goed en aantrekkelijk vinden om hoger te ranken dan minder goed geschreven en doorgevoerde teksten op andere websites. Ook de titels en alt tags van afbeeldingen doen er toe. Wij helpen je met alles zodat het op jouw website aan niets ontbreekt om goed gerankt te worden in Google en andere zoekmachines.
SEO is een techniek die gratis op je website kan worden doorgevoerd. Daarnaast bestaat ook nog remarketing, ook wel retargeting genoemd, zoals bijvoorbeeld Search Engine Advertising (SEA) in de vorm van Adwords.
Lijkt het je leuk om zelf meer te leren over SEO, SEA en het analyseren van de bezoekresultaten op jouw website? Neem dan een kijkje bij de training die wij hiervoor geven.
Leuk om te weten over de term Responsive
Wikipedia zegt er het volgende over:
Responsive webdesign is een benadering van webdesign waarbij de webdeveloper streeft naar een optimale webervaring voor een breed scala aan apparaten (van desktop computerschermen tot mobiele telefoons). Het ontwerp van een responsive website schaalt mee met de afmetingen van een scherm, zonder in te leveren op leesbaarheid van tekst of bruikbaarheid van de gebruikersinterface.
De term responsive webdesign is bedacht in 2010 door Ethan Marcotte op de weblog A List Apart. Marcotte merkte destijds op dat steeds meer bedrijven investeerden in een mobiele website om hun klanten ook mobiel een optimale ervaring te bieden. Maar door het groeiende aantal apparaten, met allen hun eigen resolutie en afmetingen, bleek één mobiele website geen optimale oplossing. In plaats van te ontwerpen in vaste afmetingen, een benadering die stamt uit het printtijdperk, merkte Marcotte op dat het veel praktischer was om te ontwerpen in percentages en andere relatieve eenheden.